Aktualności

Dlaczego klimatyzacja w biurze jest potrzebna?

19 czerwca 2019

Zmiany klimatyczne w Polsce przyczyniły się do tego, że obecnie latem mamy do czynienia z wyjątkowo wysokimi temperaturami. O ile upały nie przeszkadzają nam podczas wakacyjnego urlopu, o tyle praca w takich warunkach może być wyjątkowo nieprzyjemna. Pracownicy w gorącym pomieszczeniu bez klimatyzacji mogą czuć się zmęczeni, osłabieni, spada ich koncentracja, co przekłada się również na obniżenie ich wydajności i efektywności. Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie im nie tylko dostępu do wody, ale również sprzyjającej temperatury w biurze. Tak naprawdę jest to w interesie całej firmy.

Wydajna praca nawet w upalne dni

Montaż klimatyzacji w biurze to jedna z najlepszych obecnie metod, aby zapewnić odpowiednią temperaturę w pomieszczeniach, kiedy słupki termometrów za oknem przekraczają 30°. Komfortowe warunki pracy wpływają na lepsze samopoczucie, większą motywację do działań i zdecydowanie wyższą wydajność pracowników. Zarówno zbyt wysoka, jak i za niska temperatura w pomieszczeniu może ten komfort naruszyć.

Jednak nie tylko pracownicy są narażeni na przykre skutki upalnych dni. Wiele biur i gabinetów jest odwiedzanych również przez klientów czy kontrahentów. Również i z myślą o nich warto zadbać o utrzymanie temperatury na optymalnym poziomie. A klimatyzacja okazuje się najlepszym sposobem, aby tego dokonać. Dodatkowo jest bardzo wydajna i prosta w obsłudze, więc można z niej korzystać zawsze wtedy, gdy atmosfera w pracy zaczyna być nazbyt gorąca.

Inwestycja w klimatyzację to inwestycja w komfort i zadowolenie pracowników

Często się zdarza, że pracodawcy, szczególnie na początku działalności firmy na rynku, starają się na różne sposoby ograniczać koszty. Konsekwencją tego jest rezygnacja z rozwiązań, które mają bezpośredni wpływ na komfort pracy. Wprawdzie bez klimatyzatora jesteśmy w stanie pracować, mając przy sobie np. komputery i telefony, ale jakość tej pracy może pozostawiać wiele do życzenia.

Stawiając wysokie wymagania swoim pracownikom, nie wolno zapominać o tym, że atmosfera panująca w miejscu pracy ma bezpośredni wpływ na efektywność podejmowanych działań. Dlatego warto spojrzeć na sprawnie działający system klimatyzacji jak na długofalową inwestycję, dzięki której pracownicy będą chętnie przebywać w biurze nawet podczas letnich upałów. Warto też pamiętać o wrażeniach klientów, przyjeżdżających na rozmowy czy spotkania do naszego biura. Również z myślą o należy zadbać o komfortowe warunki w pomieszczeniach.

Korzystając na co dzień z klimatyzacji nie można jednak pamiętać o jej właściwym użytkowaniu. Przede wszystkim trzeba zachować umiar w obniżaniu temperatury. Zaleca się, aby różnica temperatur panujących we wnętrzach nie była większa niż 10°C od temperatur panujących na zewnątrz.